tråkig lördag

Okej, jag försöker igen. Jag satt en lång stund tidigare i dag och skrev ett inlägg. När jag tryckte på "spara och publicera" så loggades jag ut, givetvis blev jag lite smått irriterad och så loggade jag in igen. Men då hade inte inlägget sparats i utkastet och då blev jag förbannad ist. Så nu får vi se hur det går ....
Jag kan dock inte minnas så mycket av det jag skrev förut .. men.

Det är lördagkväll. En mörk och ganska så kylig sådan.
Markus är ute och springer, jag kände inte för att följa med. Jag säger inte att jag brukar vara med o springa, men jag ska så småningom börja.
Idag har det varit en av jordens mest tråkigaste dagar. Redan när jag vaknade i morse visste jag att den här dagen inte skulle bli bra. Jag har inte gjort så mycket mer än att glott på tv och suttit vid datorn. När Markus kommer tillbaks blir det ännu mer tv. En alkoholist har det bättre. Nej, men ni fattar min point. Eller? Med andra ord, vilket jävla liv man har ibland.

De flesta som känner mig, som jag har nämnt i tidigare inlägg, vet att jag tänker alldeles för mycket. Jag har kommit in på ett spår där jag tänker: "va fasen vill jag egentligen bli?" .. Jag tror ganska så bestämt att jag inte vill bli kock. Jag älskar att laga mat och allt det där, men det finns ändå ett osynligt nej någonstans.
En 16-åring som ska välja program. Vi alla har varit där, eller kommer komma dit. Hur lätt var det? Det var nog ett av de svåraste jag varit med om. Det finns tusen, miljoner program att välja bland. Man får välja tre av dessa. Hm, jävligt svårt. Jag fick det inte så jätte, jätte svårt eftersom jag hade mina drömmar. Jag sökte till Transport på Södra Viken, men tamigtusan, jag kom inte in. Men! Min dröm sprack inte bara för det. Vem säger att jag inte kan ta ett lastbilskort om några år och resa i Europa precis som jag ville?
Jag vet inte än vad jag vill bli.
Polis skulle jag vilja bli, men ingen tror på mig, och det gör att jag inte tror på mig själv heller. Det känns.
Det är åtta månader kvar tills vi tar studenten. ÅTTA månader! Kom igen! Det är ingenting! Man blir väldigt peppad och längtar ihjäl sig! Men jag är rädd vad som ska hända efteråt. Inget jobb, osv, osv.

Snart är det jul! Åh, jag bara älskar julen. Alla dessa pyntprylar, pepparkakor, lussekatter, julmust.. ALLT! När alla är überglada, det är underbart! :)
Sen blir det nyår också, herregud vart har år 2009 tagigt vägen? Kan inte fatta att det är snart en månad kvar av året. Det är jag nog inte ensam om heller!! :)

På onsdag ska jag på möte, tjoho, längtar inte dit kan jag ju säga. Blääääää så tråkigt!


♥ 13 dagar kvar tills vi ska vara barnvakt åt Lill Prinsen, Liam! LÄÄÄNGTAR!! ♥ 

Ha det så bra allesammans! / S
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback