Helgen

Fem dagar kvar av praktiken, sen är det lov. Underbart om jag får säga det själv.
Dessa veckor har gått så otroligt fort, jag har knappt sett dem innan de svept förbi.
Det bästa så här långt är att jag har roligt hela tiden och (självklart) att tiden går snabbt.
Det sämsta så här långt är att Lisa hellre lyssnar på SR än Rix Fm. (jag tycker personligen att SR är deprimerande.)

Helgen är så gott som över. Det har varit en bra helg, både jag och Markus har varit lediga.
Fredag: Vi var på fest i Åkersberga. Det trodde jag inte i min värld att jag skulle orka. Jag var jättesleten efter jobbet och var inte alls festsugen. Men det gick över ganska fort. Har man kännt doften av öl så är det kört.
Vi kom iväg från Markus runt sju ngn gång, nyktra. (Markus skulle köra bil intill Berga, så ganska uppenbart att han var nykter.) Tillochmed jag var nykter, hur vanligt är det på en fredag runt sju på kvällen? Inte så vanligt.
När vi hade parkerat så skulle vi träffa Christian, alltså Markus kompis. Han satt och käka på Saras Grill så vi vandrade ditåt. Därefter kom Jacke.
Vi satt inte alls länge inne på grillen. Vi rörde oss (tro det eller ej) mot en pub. (Jag har alltid varit lite tveksam över att Åkersberga har krogar/ pubar.)
ÖL, ÖL, ÖL, ÖL, ÖL! Måste säga det att det var hur gott som helst. En alldeles kall och go öl.
Sen kom André. Han verkar störtskön, en lite mer udda kille.
Redan inne på "krogen/puben" så vart jag påverkad. Åt inte så bra den dagen, och svepte väl i mig för snabbt. Det är ungefär så det brukar se ut.
Snart var det dags för hemmafesten, det var hos en kille som kallas för Kir. Han bodde mitt i centrum, nära och bra.
När vi kom upp dit så var det en del folk som fanns där. Roligt folk faktiskt. Jag hade tänkt mig tjejer med blont hår och hårförlängning och smink från topp till tå. Men det var det inte!
Kvällen började väldigt bra, tills jag drack cider och allt var det var ur två flaskor samtidigt, och sedan bokade toan för att kräkas!
Sonja hämtade oss mitt i natten, så jag vaknade upp där jag ville iaf.

Lördag: Yr och huvudvärk. På mig gick det över hyffsat snabbt, men inte på Markus. Haha! xD
Senare på eftermiddagen kom Andreas, Markus bror. Så vi åkte med honom in till Berga, (första gången och aldrig mer.) En fartglad människa.
När vi väl var framme där så åkte vi och köpte pizza, tog med oss tillbaks till Markus. Käka och kollade på ica age! Myspys <3

Söndag: Det var idag det. Ojojoj, vad jag inte gillar söndagar. Oftast.
Idag blir det lugnt, ska alldeles strax plocka iordning i hans rum.
Ikväll blir det parlamentet, hoppas verkligen nu att det är ett sevärdigt program idag.

Det var min/ våran helg!

Ha det bra! / S



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback