three of seven days

Helgen

Fredag:
Nu måste jag luta mig tillbaks för att få tänka lite. Vad fasen gjorde jag i fredags?
Det var min sista dag på praktiken! :(
ETT STORT TACK TiLL TANTERNA FÖR POLLYLÅDAN OCH PRESENTKORTET! TACK, TACK, TACK!
Efter att jag hade slutat var jag så glad, inte för att det var slut på min praktik, men jag var så nöjd med mitt omdöme och det jag fick. Det gjorde verkligen min dag! :)
Jag åkte direkt hem tlll Markus, jag var helt slut och bestämde mig för att ta en tupplur.
Fredagen var ingen speciell dag så sett alltså .

Lördag: Ja, nu äntligen kan jag säga att jag har varit i Gamla Stan! Åkte dit med 14.30 bussen från Ljusterö Vägskäl åkte ända till Danderyds sjukhus och tog tunnelbanan därifrån. Hade ingen större lust att krångla med Roslagsbanan. På en hållplats en bit bort från Åkersberga kliver det på några stycken, tänkte inte mer på det. Men så tittar jag snabbt, tänkte "det såg ut som max..." och det var det ju också. Det var även ett par andra killar, dessa människor var alltså med på festen förra helgen. Pinsamt tyckte jag, de satte sig givetvis framför mig så jag skulle skämmas ännu mer. Typsikt.
Hursomhelst, gamla stan va det ja. Myyyyysigt! Massa människor överallt och dessa småbutiker som jag var in i , så otroligt mysigt. Att jag inte har åkt dit tidigare, men vad är det man säger, bättre sent än aldrig?! :)
Jag köpte mig faktiskt ingenting. Jag har nollkoll på mitt konto, plus att jag måste betala räkningar innan jag gör mig av med en massa pengar!
Kommer att sakna Stockholm så otroligt mycket, men just nu har jag jordens hemlängtan så det är prio ett för mig.

Jag och Markus tjaffsade, haha, ja, för att jag inte åt . Då blidde han arg på mig och gömde mina pollysar. Då blidde jag sur på honom. INGEN SKA TA MINA POLLYSAR!!!!!! Det slutade med att jag försökte dra av honom fingrarna och han kittla mig . Ja, ett jävla väsen . Men lite smått kul! :D :)

Vi skulle ha sett Little Miss Sunshine, men jag somnade efter typ första repliken. Missade hela filmen, va helt dödstrött.

Söndag: Jobbigt att man ska vrida tillbaks klockan en timme, men inget jag känner av egentligen. Vakna och tittade på klockan, visste inte om min mobil ställer om sig själv eller inte, men såklart inte.. Vaknat titt som tätt och tittat på klockan, jobbigt värre.
Idag ska jag till Åkersberga och köpa blommor till Sonja o Kalle :) (Markus föräldrar) Det får bli som ett tack att jag har fått varit här i fyra veckor.
Annars idag då, parlamentet blir ikväll! :D Fan, tkr att det programmet blivit sämre än vad det va förr. Men så är det väl med de flesta program.

Strax ska jag duscha och sen städa lite .


Dagens plus: Michael Jacksons låt You Are Not Alone
Dagens minus: Klockan

Ha det så bra , CYA / S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback