Where shall I begin?

11.50 gick bussen från Karlstad busstation igår. Jag var där en kvart innan bussens avgång. Jag köpte mig en tidning och smörgås medans jag väntade på Roger som skulle ha mina nycklar. Nog om det. Det stod en enda buss på stationen, en GoByBus buss som det även stod GoByBus på. Klockan blev 11.45 och då slog det mig att jag skulle gå ut och checka läget. Tur att jag gjorde det! För det va den bussen. Chauffören klev in i bussen och jag typ skrek: är det här Sthlm-bussen? - Ja, det är det. Efter att jag lagt mina väskor "under" bussen gick jag in, ser då att bussen är nästan fullsatt. Å därute har jag stått och skreke!
Jag har nog aldrig tyckt att det har gått så pass segt som det gjorde. Förvisso kom vi in på Cityterminalen 20 minuter senare än beräknat. Ont i arslet fick jag i Örebro, kul 22 mil kvar tänkte jag.
Några säten framför mig satt en ung tjej som sminkade sig och kammade upp håret, hon såg ut som hej kom och hjälp mig. Inte nog med det, när hon börja skratta (som hon säkert gjorde i hundra år), då började jag fundera vad hon svalt eller vad hon går på.... Hade jag bara haft en gevär ..

Stockholm, en mörk och kall stad. När jag äntligen kom ut från bussen och börjat mjukna i kroppen, nej men då ska jag börja frysa. Alltid är det nåt. Jag hann precis komma innanför dörrarna till CT då det kommer fram en turk från Tele2 som ska ge mig ngn present eller vad han nu kallade det. Helt sjukt.
Massa människor överallt, kände mig inte säker där för en stund.
Roslagsbanan var krångel....... Ersättningsbuss vid Galoppfältet, aa, fram kom jag iaf. Jag var hos Markus 18.30. Resan tog 6 timmar och 40 minuter.

Idag hade jag tänkt att åka till Täby C, men så ville jag till Gamla Stan, sen sket sig allt. Åker till Berga om ett par timmar istället. Jag kan inte fatta att bussarna går så sällan här. Karlstadbuss har t.o.m bättre tider! ;b Här är det bara byte hit och dit. Nejtack.

Imorgon är det första dagen på praktiken. Jag känner mig inte alls villig att vara på Scandic. Jag vill inte ha praktik för överhuvudtaget. Hoppas att det går lika fort som det gjorde hos Tanterna. Känns redan fel, undra hur det kommer att kännas därborta. I värsta fall byter jag bara, som tanterna sa: skulle det krisa sig, är det bara att du hör av dig! :)

Nej gott folk, ha det så bra! / S









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback